Με χαρά συμμετείχα ως ομιλήτρια στο Διαδραστικό Πρόγραμμα με θέμα «Σχολικός εκφοβισμός και η σημασία της καλλιέργειας υγιών σχέσεων», παρουσία μαθητών της Ε’ τάξης του Δημοτικού του 165ου Δημοτικού και της Γ’ Τάξης του 41ου Γυμνασίου Αθήνας.
Σε πρώτο στάδιο συζητήθηκε ο εκφοβισμός ως μορφή βίας και αναλύθηκε ο κύκλος της βίας και τα άτομα που εμπλέκονται σε αυτόν. Σε δεύτερο στάδιο, μέσα από ερωτήσεις και απαντήσεις, εξετάστηκαν οι μύθοι και οι αλήθειες για το φαινόμενο, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σημασία επικοινωνίας σε περιπτώσεις εκφοβισμού. Η ισότητα ευκαιριών, η αποδοχή του διαφορετικού, ο σεβασµός και η ειρηνική επίλυση διαφορών.
Η κατανόηση αυτών των εννοιών σε νεαρή ηλικία είναι πολύ σηµαντική και µπορεί να βοηθήσει στη µείωση των περιστατικών βίας και ρατσισµού στα σχολεία, στην προώθηση της οµαδικής εργασίας και στη δηµιουργική συνύπαρξη διαφορετικών ιδεών, καταγωγής, θρησκειών, και πάνω από όλα στην ενεργό, θετική και αποτελεσµατική συµµετοχή των νέων στην κοινωνία.
Ο σχολικός εκφοβισµός σήµερα αποτελεί ένα από τα πλέον υπαρκτά προβλήµατα της κοινωνίας µας. Το φαινόµενο bullying δεν αντιµετωπίζεται µε ευχολόγια αλλά µε ουσιαστικές δράσεις. Γι’ αυτό και η ενεργή συμμετοχή των μαθητών πρόσθεσε ιδιαίτερο νόημα στη συζήτηση και ανέδειξε τη σημασία της πρόληψης και της ευαισθητοποίησης σε θέματα κρίσεων στις σχέσεις των μαθητών.
Ευχαριστώ θερμά τη διεύθυνση των σχολείων για την πρόσκληση. Η διδασκαλία είναι κάτι περισσότερο από το να διανέμεις τη γνώση, είναι να εμπνέεις την αλλαγή…

